loading image

28-05-2024

• Ikrafttrædelsesdato

30-05-2024

• Max. bebyggelsesprocent for området (%)

30% beregnet ud fra den enkelte ejendom

• Max. antal etager

• Max. højde (m)

8.5

• Min. tilladte miljøklasse

• Max. tilladte miljøklasse

• Udstykningsforbud

Udstykning er tilladt inden for rammeområdet

• Notat: Generelle anvendelsesbestemmelser

Områdets anvendelse fastlægges til landsbybebyggelse, herunder lettere erhverv, boligformål i form af åben-lav boliger og tæt-lav boliger med tilhørende kollektive anlæg.

• Notat: Bebyggelsens omfang og udformning

Alt anlæg, byggeri og lignende skal udformes og placeres i overensstemmelse med Horsens Kommunes dialogværktøj: Landsbyernes udvikling og bevaring. Der kan kun etableres nye boliger, som anvist i Horsens Kommunes opslagsværk: Landsbyernes udvikling og bevaring. Tæt-lav boligbebyggelse kan derfor kun ske, ved omdannelse af eksisterende tiloversblevne bygninger, som ikke ombygges i væsentligt omfang. Siloer, skorstene og lignende anlæg, der er nødvendig for landbrugs- og erhvervsmæssig drift og som i øvrigt kan tilpasses i landsbyen, kan være højere end 8,5 m.

• Notat: Miljøforhold

Områder udpeget til lavbundsarealer, der kan genoprettes eller er omfattet af udpegningen for Grønt Danmarkskort skal fortsat friholdes. Landsbyen ligger samtidig i konsekvenszone for husdyrbrug. Husdyrbrugene må ikke begrænses i forbindelse med opførelse af nye boliger.

• Notat

Der kan kun etableres anlæg, byggeri, mv. i det område, som ligger inden for kommuneplanens landsbyafgrænsning. Nyt byggeri i landsbyen skal i høj grad tilpasses den eksisterende bygningsmasse i karakter, skala og udtryk. Rammeområdet er også omfattet af kommuneplanens generelle rammer.

• Status

Vedtaget