loading image

28-05-2024

• Ikrafttrædelsesdato

30-05-2024

• Max. bebyggelsesprocent for området (%)

5% beregnet ud fra området som helhed

• Max. antal etager

• Max. højde (m)

8.5

• Min. tilladte miljøklasse

• Max. tilladte miljøklasse

• Udstykningsforbud

Udstykning er tilladt inden for rammeområdet

• Notat: Generelle anvendelsesbestemmelser

Områdets anvendelse fastlægges til grønt område, rekreativt areal og fællesanlæg. Området skal som udgangspunkt friholdes for bebyggelse. Der kan inden for området dog etableres mindre anlæg til områdets drift eller rekreative formål, herunder borde, bænke og andre mindre faciliteter til rekreative formål.

• Notat: Bebyggelsens omfang og udformning

Eksisterende forsamlingshus kan tilbygges i et beskedent omfang i overensstemmelse med Horsens Kommunes dialogværktøj: Landsbyernes udvikling og bevaring. Det er dog en forudsætning, at bygningen fortsat anvendes til forsamlingshus for landsbyen.

• Notat: Miljøforhold

Områder udpeget til lavbundsarealer, der kan genoprettes eller er omfattet af udpegningen for Grønt Danmarkskort skal fortsat friholdes.

• Notat

Der kan kun etableres anlæg, byggeri, mv. i det område, som ligger inden for kommuneplanens landsbyafgrænsning. Rammeområdet er også omfattet af kommuneplanens generelle rammer.

• Status

Vedtaget