loading image

28-05-2024

• Ikrafttrædelsesdato

30-05-2024

• Max. bebyggelsesprocent for området (%)

40% beregnet ud fra den enkelte ejendom

• Max. antal etager

• Max. højde (m)

8.5

• Min. tilladte miljøklasse

• Max. tilladte miljøklasse

• Udstykningsforbud

Udstykning er tilladt inden for rammeområdet

• Notat: Generelle anvendelsesbestemmelser

Områdets anvendelse fastlægges til landsbybebyggelse, herunder lettere erhverv, boligformål i form af åben-lav boliger og tæt-lav boliger med tilhørende kollektive anlæg.

• Notat: Bebyggelsens omfang og udformning

Alt anlæg, byggeri og lignende skal udformes og placeres i overensstemmelse med Horsens Kommunes dialogværktøj: Landsbyernes udvikling og bevaring. Der kan kun etableres nye boliger, som anvist i Horsens Kommunes opslagsværk: Landsbyernes udvikling og bevaring. Tæt-lav boligbebyggelse kan derfor kun ske, ved omdannelse af eksisterende tiloversblevne bygninger, som ikke ombygges i væsentligt omfang. Siloer, skorstene og lignende anlæg, der er nødvendig for landbrugs- og erhvervsmæssig drift og som i øvrigt kan tilpasses i landsbyen, kan være højere end 8,5 m.

• Notat: Miljøforhold

Områder udpeget til lavbundsarealer, der kan genoprettes eller er omfattet af udpegningen for Grønt Danmarkskort skal fortsat friholdes.

• Notat

Der kan kun etableres anlæg, byggeri, mv. i det område, som ligger inden for kommuneplanens landsbyafgrænsning. Udviklingen af landsbyer må ikke sløre landsbyens struktur eller de omgivende udskiftningsstrukturer. Byranden skal have en transparent og grøn karakter. Rammeområdet er også omfattet af kommuneplanens generelle rammer.

• Status

Vedtaget