loading image

31-10-2023

• Ikrafttrædelsesdato

02-11-2023

• Max. bebyggelsesprocent for området (%)

60% beregnet ud fra området som helhed

• Max. antal etager

• Max. højde (m)

• Min. tilladte miljøklasse

• Max. tilladte miljøklasse

• Udstykningsforbud

Udstykning er tilladt inden for rammeområdet

• Notat: Generelle anvendelsesbestemmelser

Områdets anvendelse fastlægges til boligformål. Inden for rammen kan etableres etageboliger, men der er også mulighed for enkelte tæt-lav boliger. Inden for området kan der også etableres nærrekreative arealer og kollektive anlæg til områdets forsyning. Området må ikke udnyttes før rammeområde 17BO02, 17BE01, 17BO04, 17BO05, 17BO08, 17BO09, 17OF03 er udnyttet.

• Notat: Bebyggelsens omfang og udformning

Maksimal bebyggelsesprocent er 60 for området som hele. Bebyggelsesprocenten for arealer til rækkehuse, må dog kun være 40 for den enkelte grund. Ved lokalplanlægning for området skal det sikres at bebyggelsen passes ind i landskabet. Bebyggelsen kan i den nordlige del opføres i op til 4 etager og gradueres ned i højden mod landskabsfredningen i syd. Der skal ved lokalplanlægning sikres arealer til håndtering af regnvand.

• Notat: Miljøforhold

Det skal vurderes, om der er behov for afværgeforanstaltninger mod oversvømmelse eller erosion, når der lokalplanlægges for byudvikling, særlige tekniske anlæg eller ændret anvendelse mv. inden for rammen. En del af arealet ligger i dag inden for en beregnet lugtgeneafstand fra et forskellige husdyrbrug. Det er en afgørende forudsætning for lokalplanlægning af arealet, at husdyrbrugene ophører inden planen gennemføres, idet kommunen ikke må lokalplanlægge for boliger, som kan blive påvirket med generende lugt. Alternativt skal der fremlægges en lugtberegning som er i overensstemmelse med reglerne i husdyrbrugloven. Beregningen skal sandsynliggøre, at boligområdet ikke vil påvirkes af lugt fra husdyrbruget, som overskrider husdyrbruglovens beskyttelsesniveau for lugt.

• Notat: Infrastruktur

Der skal reserveres plads til etablering af regnvandsbassiner til rensning og forsinkelse af hverdagsregn, før det udledes til recipient eller tilsluttes eksisterende kloak.

• Notat

Ved lokalplanlægning for området skal der tages hensyn til markante udsigter og kig i landskabet ved etablering af bebyggelse. Højt eller markant byggeri i eller omkring byranden kan påvirke landskabet visuelt. Jf. landskabsanalysen bør byranden generelt bearbejdes, så bebyggelse holdes i dæmpede farver, der møder landskabet med en delvis grøn karakter.

• Status

Vedtaget